Mest stillede spørgsmål

Jeg kan ikke komme på internettet - hvad gør jeg?

Start med at gøre følgende:

  • Tag strømmen fra dit fiberudstyr i ca. 15 sekunder
  • Luk alle programmer og sluk computeren

Og derefter:

  • Tilslut strøm til dit fiberudstyr
  • Tænd computeren igen

Benytter du en router, skal du teste internetforbindelsen uden om denne. Det gør du på følgende måde:

  • Tilslut computeren direkte til fiberboksens pc-udgang.

Bemærk at der går 15 min, før internetforbindelsen kan bruges på et nyt netværksudstyr (pc, router etc.).

Virker internetforbindelsen ikke, når computeren er sluttet direkte til fiberboksens pc-udgang, bør du teste med et andet netværkskabel for at udelukke, at problemet skyldes en fejl på kablet.

Antivirus- og firewallprogrammer kan i visse tilfælde blokere for adgang til internettet. Derfor anbefaler vi, at du deaktiverer antivirus og firewall og på ny forsøger at komme på internettet.

Hvis ovenstående ikke løser problemet, kan du kontakte kundeservice på tlf.  70 300 600.

Hvad får jeg med af udstyr?

Ved bestilling af internet får du en trådløst router med, som understøtter op til 1000 mbit/s. Dertil medfølger strømforsyning og netværkskabel

Kan jeg bruge mit eget udstyr?

Du kan sagtens bruge din egen trådløse router. Vi anbefaler dog at du kontakter vores tekniske support, da vi kan guide dig til kabling og opsætning.

 

Hvad koster det at ændre min hastighed?

Det er gratis at ændre hastighed. Kontakt kundeservice på tlf. 70 300 600 eller skriv til os på info@altibox.dk

IP-adresse

Som standard med vores bredbåndsforbindelse anvender vi privat IP-adresse med en CGNAT pulje (flydende mange-til-mange NAT). Vi har implementeret en række indstillinger i vores CGNAT for at forbedre oplevelsen, herunder på video-kald og online-gaming. 

Hvis du ønsker en fast IP-adresse, fx til overvågningskamera, NAS-server osv., har du mulighed for at tilkøbe dette. Her vil du få tildelt en offentlige IP-adresse. Prisen er 39 kr/md + oprettelse på 99 kr. Du bestiller ved at ringe ind til vores kundeservice på 70 300 600.

Kontakt os hvis du har flere spørgsmål til IP-adresse.

Kan jeg opgradere min hastighed for f.eks. en weekend?

Det er desværre ikke muligt, dog kan vi tilbyde at opgradere din hastighed og nedgradere den igen pr. løbende måned +1 måned (altså til udgangen af den næstkommende måned). Kontakt kundeservice på tlf. 70 300 600.

Hvilke DNS-servere bruger I?

DNS-serverne er:
Primær: 81.167.36.5
Sekundær: 81.167.36.12

Overdragelse

Kan jeg overdrage mit abonnement?

Hvis du er privatkunde, kan du overdrage dit abonnement til din ægtefælle eller samlever, der allerede bor på adressen. Er der tale om en ny kunde, der flytter ind, skal dit abonnement opsiges, og den nye kunde skal bestille på ny.
Overdragelsen skal ske ved at udfylde et overdragelsesdokument og indsende det pr. brev til Altibox.
Se flere detaljer om overdragelsen i overdragelsesblanketten.

Opsigelser

Hvordan kan jeg opsige mine produkter hos Altibox?

Hvis vi skulle være så uheldige, at du ønsker at opsige dine produkter hos Altibox, kan du kontakte vores kundeservice telefonisk på tlf. 70 300 600 og taste 1, dernæst 3 og derefter 1, når du bliver bedt om det.

Hvordan ved jeg, at I har modtaget opsigelsen?

Du vil modtage en bekræftelse, når Altibox har håndteret din opsigelse. Der kan gå op til 5-10 dage fra, at vi har modtaget din opsigelse.

Kan jeg trække min opsigelse tilbage?

Ja, du skal blot kontakte kundeservice på tlf. 70 300 600.

Annulleringer

Jeg ønsker at annullere min bestilling, kan jeg det?

Hvis dit område endnu ikke er godkendt, kan du til enhver tid annullere din bestilling. Er dit område godkendt, og har du modtaget en ordrebekræftelse, skal annulleringen ske senest 14 dage efter modtagelse af ordrebekræftelsen. 

 

Hvis vi skulle være så uheldige, at du ønsker at annullere din bestilling hos Altibox, skal du ringe til vores kundeservice på tlf. 70 300 600.

Hvordan ved jeg, at I har modtaget annulleringen?

Du vil modtage en bekræftelse, når Altibox har håndteret din annullering. Der kan gå op til 5 hverdage fra, at vi har modtaget din annullering.

Klagesager

Hvad gør jeg, hvis jeg har en klage?

For at oprette en klagesag, skal du sende en mail til klage@altibox.dk.

Er du ikke enig i Altibox' afgørelse?

Hvis du ikke er enig i Altibox' afgørelse af din klage, har du mulighed for at få din sag behandlet af Teleankenævnet.

Teleankenævnet behandler forbrugsklager og andre klager vedrørende fastnettelefoni, mobiltelefoni og internet. Klagen skal dreje sig om en tjenesteydelse, f.eks. et abonnement. Klager over fysiske varer skal sendes til Forbrugerklagenævnet. Kun i særlige tilfælde behandler Teleankenævnet klager fra erhvervsdrivende.

Før Teleankenævnet kan behandle din klage, skal Altibox have taget stilling til den. Det koster 150 kroner at få nævnet til at behandle en klage. Hvis du får helt eller delvist medhold, får du pengene tilbage.

På Teleankenævnets hjemmeside kan du se principielle og retningsgivende afgørelser samt indgive din klage online. Læs mere på Teleankenævnets hjemmeside.

IPv6

Tilbyder Altibox IPv6?

Ja, det sker helt automatisk.