Altibox' e-mailtjeneste

Altibox ændrer e-mailtjenesten.
Fra nu af skal du logge ind mindst én gang hver 6. måned for at beholde din e-mailadresse fra Altibox.
Du kan læse betingelserne her.

Tilgang til Altibox e-mailtjenester forudsætter at man får leveret sin Altibox fibernet forbindelse fra en af følgende netejere: Jysk Energi, Energi Ikast, Midtjyllands Elektricitets Forsyningsselskab eller Grindsted El-og Varmeværk.

 

Nyt mailsystem
Vi har skiftet til et nyt mailsystem, og i den forbindelse er der sket nogle ændringer

Læs mere om hvordan man opsætter ændringerne til Outlook 365 og Microsoft Outlook her.

Mest stillede spørgsmål

Har jeg en Altibox e-mail?

Hvor ofte skal jeg logge ind på e-mailkontoen for at den ikke bliver spærret?

E-mailkontoen skal logges ind hver sjette måned for ikke at blive spærret. Såfremt der ikke registreres et login de sidste 6 måneder, vil kontoen blive spærret. Kontoen vil være spærret i 92 dage, før den permanent slettes med alt tilhørende data. Ejeren af e-mailkontoen vil blive varslet 14 og 7 dage før kontoen spærres.

Jeg kan ikke logge ind/e-mailadressen er spærret, hvad gør jeg?

I henhold til Altibox’s betingelser, vil inaktive e-mailkontoer, det vil sige e-mailkontoer som ikke er logget ind de sidste 6 måneder, blive spærret/deaktiveret.

Du fik varsel 14 og 6 dage før kontoen blev spærret. Hvis e-mailkontoen er deaktiveret, har du 3 måneder til at genoprette den på ’Mit Altibox


Såfremt e-mailadressen bliver liggende med status ”deaktiveret” i 3 måneder efter spærring, slettes e-mailkontoen og alt dets indhold.
Hvis e-mailadressen først er slettet, vil den ikke kunne aktiveres igen, heller ikke af kundeservice. Den er væk.

Jeg vil logge ind, men kan ikke huske adgangskoden, hvad gør jeg?

Du kan selv administrere dine e-mailkontoer fra Altibox på ’Mit Altibox’. Her kan du oprette og slette e-mailkontoer, ændre navn og ændre adgangskode.

Jeg bruger jævnligt e-mailen, hvad skal jeg gøre?

Hvis du logger ind på din Altibox e-mailadresse mindst én gang hver sjette måned, skal du ikke gøre mere. Tjenesten fortsætter som hidtil.

Jeg bruger Gmail eller Outlook til at tjekke e-mails, hvad skal jeg gøre?

Hvis du åbner Gmail, Outlook eller et andet program, til at læse e-mails fra flere leverandører, mindst én gang hver sjette måned, så skal du ikke gøre noget. Går der mere end 6 måneder, skal du logge ind.

Jeg har flere e-mailadresser fra Altibox, hvad skal jeg gøre?

Hvis du har flere e-mailadresser fra Altibox, skal du logge ind på hver enkelt e-mailkonto i løbet af en 6 måneders periode.

Hvad sker der, hvis jeg ikke logger ind på e-mailkontoen?

Hvis vi ikke registrerer noget login i løbet af de sidste 6 måneder, vil du modtage et varsel om at e-mailadressen og alt tilhørende indhold i tjenesten står til at blive slettet.

Automatisk videresendelse/forwarding – er det login?

Nej, automatisk videresendelse af e-mails sendt til din Altibox e-mailadresse til en anden mailadresse, vil ikke registreres som et login på e-mailtjenesten. Du skal i tillæg logge dig ind, gerne via webmail, mindst én gang hver 6 måned.

Hvordan sletter jeg e-mailadressen fra Altibox?

Hvis du ikke længere ønsker at beholde e-mailtjenesten fra Altibox, kan du lade være med at logge ind og vente 6 måneder på at sletningsproceduren starter.

Du kan også logge ind på ’Mit Altibox’ og slette e-mailadressen selv.