Med Light Internet får du samme gode fiberforbindelse som på Premium. Light Internet er et billigere alternativ til dig, der ønsker at benytte eget wi-fi-udstyr og ikke har behov for at kunne komme i telefonisk kontakt med os.
Indtast din adresse og se, hvilke hastigheder og priser, vi kan tilbyde på din adresse
og vælg den fiberforbindelse, der passer til lige netop dit behov.

100 Mbit
Via fiber
  • Benyt egen router
  • Support via email og chat
  • Tryg Surf
Fra 99 kr. / md.
Tjek adresse
1000 Mbit
Via fiber
  • Benyt egen router
  • Support via email og chat
  • Tryg Surf
Fra 99 kr. / md.
Tjek adresse

*Tilbud og kampagner gælder kun nye kunder og forudsætter, at din bopæl ikke har haft internet fra Altibox de seneste 12 mdr. 1000/1000 Mbit leveres ikke på alle adresser, og hastighed og pris afhænger af netværket i dit boligområde. Den samlede mindstepris inkl. adm. gebyr på 9,59 kr./md. vises, når man vælger adresse, da der kan være differentierede priser pga. af netværk. Der er 6 måneders binding og opsigelse er løbende måned + 1 md. Kampagner og rabatkoder kan ikke kombineres. Fiber Light inkluderer hverken router eller andet wifi-udstyr. Kundeservice og support foregår udelukkende på chat og mail. Light Internet kunder opkræves et gebyr på 49,00 kr. ved telefonisk henvendelse mod accept. Kampagner og rabatkoder kan ikke kombineres. 

trygaltibox

Tryg Surf – hjælp mod ID-tyveri og identitetsmisbrug

Når du køber et Altibox internetprodukt får du helt gratis tryghed med i købet. Tryg Surf som er inkluderet i alle vores internetprodukter beskytter dig mod ID-tyveri og identitetsmisbrug. Med Tryg Surf får I hjælp og rådgivning til forebyggelse samt hjælp, hvis skaden er sket.

Læs mere om Tryg Surf her
fiber_light_mand

Brug for billigt internet?

Leder du efter billigt internet til dit hjem? Så er der godt nyt. Vi har gjort det nemt for vores kunder at få en billig internetforbindelse hos Altibox. Vi tilbyder nemlig nu billig fibernet med samme gode forbindelse som Premium Internet til dig, som hverken har behov for wi-fi-udstyr eller en masse support. Få lige nu billigt internet fra kun 99 kr./md.

google-nest-wifi-pro_snow-2

Vælg løsning med wifi-router og få adgang til support

Ønsker du ikke selv at stå for det tekniske udstyr? Med Premium Internet leverer vi routeren og du har desuden altid mulighed for telefonisk support.

Se priser og fordele her
familie_ser_tv

Behov for tv også?

Vi har gjort det nemt for dig og derfor har du tre tv-pakker at vælge imellem. Vores Premium+ pakke er til dig, som elsker tv og holder af det helt store udvalg. Vores Basic+ eller Mini tv-pakke er til dig, som ikke har det helt store tv-forbrug, men som stadig holder af at have de mest gængse tv-kanaler.

Hos Altibox kan du se tv på mange måder
Som ny tv-kunde vil du modtage en Ibox (tv-boks) som placeres i hjemmet, men kan også tages med på farten. Du kan se tv på din computer med Altibox web-tv, eller f.eks. via Altibox app’en som du downloader. Så uanset hvor du er har du din tv-pakke til rådighed, med alt hvad det indebærer.

Se vores tv-pakker her
dbi_2024

Danmarks bedste internet 2023 og 2024!

Altibox er kåret til at have Danmarks bedste internet for 2. år i træk i Loyalty Groups kundetilfredshedsundersøgelse “BrancheIndex Internet”. Igen i år vinder vi kategorien for produktkvalitet for hele branchen. Og ikke nok med det. Vores kunder er også de mest tilfredse i Danmark. Hér kan du læse mere om vores kåring til Danmarks bedste internet.

Vi er naturligvis stolte af – og glade over – at have Danmarks bedste internet og de mest tilfredse kunder. Tak til vores kunder for den fine anerkendelse.

Har du spørgsmål?

  • Hvad er Light Internet?

    Light Internet er stabilt fibernet til fast lav pris. Med Light Internet får du en billig internetforbindelse med samme gode fiberforbindelse som på Premium Internet, dog uden Wifi-udstyr og telefonisk support.
  • Kan jeg få support på Light Internet?

    Da du abonnerer på vores Light Internetprodukt, yder vi kun support via chat eller mail. Du kan chatte med os her på siden, ved at trykke på taleboblen nederst til højre. Taleboblen vil kun være synlig i chattens åbningstid. Du kan sende os en mail på support@altibox.dk.
    Ønsker du alligevel telefonisk support, kan du ringe til os på tlf. 70 300 600, Mandag - fredag: 08.30 - 18.00. Bemærk dog at det koster 49 kr. pr. henvendelse. Dette vil automatisk blive opkrævet på din næste faktura. 
  • Hvordan tilslutter jeg min router?

    Du skal tilslutte et netværkskablet i porten som fremgår i den fremsendte SMS. Hvis ikke du har modtaget en SMS, skal kablet tilsluttes i LAN-porten tættest på WAN-porten på fiberboksen og over i din egen router i WAN eller Internet porten.
  • Hvordan kan jeg teste hastigheden?

    For at teste hastigheden på korrekt vis, bedes du følge vores guide her: hastighedstest 

    Det er vigtigt, at du tilslutter din PC direkte i fiberboksen, og ikke i din egen router.
  • Hvilket udstyr understøttes af Altibox?

    Som udgangspunkt kan alle routere bruges til din Altibox forbindelse. Vi anbefaler derfor ikke noget specifikt mærke eller model. Dog anbefaler vi, at man bruger en router med WiFi som minimum har AC-standard. Hvis du har brug for en switch til din opsætning, anbefaler vi at man bruger en gigaport switch. Hvis du har brug for ekstra netværkskabler, anbefaler vi at man bruger CAT5e eller CAT6 som minimum.

     
  • Jeg har problemer med at få forbindelse - hvad gør jeg?

    Hvis du ikke kan komme på internettet, og der ikke står noget på vores driftsinformation, kan du med fordel prøve nedenstående:


    •    Tag strømmen fra dit fiberudstyr 

    •    Tag strømmen fra din egen router
    Og derefter:


    •    Tilslut strøm til dit fiberudstyr igen (skal have været slukket i min. 20 sek)

    •    Tilslut strøm til din egen router igen

    •    Genstart din computer


    Da du bruger din egen router, kan du teste internetforbindelsen uden om denne. Det gør du på følgende måde:


    •    Tilslut din computer direkte til fiberboksens pc-udgang.


    Bemærk at der kan gå 15 minutter, før internetforbindelsen kan bruges på noget nyt netværksudstyr (pc, router eller lignende).

    Virker internetforbindelsen ikke, når computeren er sluttet direkte til fiberboksens pc-udgang, bør du teste med et andet netværkskabel for at udelukke, at problemet skyldes en fejl på kablet. Antivirus- og firewallprogrammer kan i visse tilfælde blokere for adgang til internettet. Derfor kan det være nødvendigt, at du midlertidigt deaktiverer antivirus og firewall og på ny forsøger at komme på internettet.