Vent venligst

Indtast din adresse

Vores udvalg afhænger af, hvilket område du bor i

Er du allerede kunde?

Log ind på Mit Altibox

Lynhurtigt og stabilt fiberbredbånd

Vi kunne skrive mange sider om fordelene ved fiber. Men helt ærligt, det enkle svar er - ønsker du at have den bedste og mest stabile internetforbindelse både i dag, i morgen og om 30 år? Så er svaret fiber. 

Læs mere om fiberbredbånd
Google Nest Wifi

Google Nest Wifi - suveræn trådløs dækning

Som leverandør af fiberbredbåndsforbindelser vil vi gerne, at du får den bedste internetoplevelse i dit hjem - også trådløst. 

Derfor har vi lavet et samarbejde med Google, der gør det muligt at tilbyde vores kunder deres smart Google wifi-system. 

Med Google Nest Wifi får du et smart wifi-system med flere wifi-punkter, som sikrer din bolig et hurtigt og stabilt trådløst netværk i alle rum og på alle dine enheder. 

Læs mere
Chili Boris

Chili Antivirus - sikker færden online

Du har en lynhurtig og stabil forbindelse - men færdes du sikkert, når du bruger den?

Med antivirus fra Chili Security er alle enheder i husstanden sikret den bedste beskyttelse.

Du får blandt andet:

  • Firewall
  • Sikker færden på netbank og online handel
  • Forældrekontrol
Læs mere Bestil antivirus
Speedometer

Test din internethastighed

Når du tager en hastighedstest, skal du være opmærksom på forudsætningerne for korrekt måling:

  • Foretag målingen direkte på din fiberboks
  • Slå dit trådløse netværk fra
  • Luk alle kørende programmer
  • Brug godkendte kabler (Cat. 5 eller 6)
  • Slå din indbyggede firewall samt antivirus-program fra (husk at slå den til igen efter testen)
  • Brug en nyere computer

Altibox anbefaler, at du bruger www.tjekditnet.dk, som er erhvervsstyrelsens officielle bredbåndsmåler.

Start hastighedstest Læs mere
Hjemmearbejde

Firmabetaling – få en skattefordel

Du kan også bestille fiberbredbånd og telefoni som bruttolønsordning for medarbejdere. Her bliver både bredbånd og evt. telefoni betalt over lønnen før skat.

For at bestille virksomhedsbetalt internet, skal du udfylde et formular online, som du finder ved at klikke på ”Bestil firmabetaling”.

Bestil firmabetaling

Mest stillede spørgsmål om fiberbredbånd

Nedenfor ser du nogle af de spørgsmål, som vi oftest bliver kontaktet omkring. Fandt du ikke svar på det, du søgte? Gå ind på Kundeservice, eller send os en besked i chatten - så skal vi nok hurtigt hjælpe dig videre.

Hvorfor er mit trådløse internet ustabilt?

Det kan der være mange forklaringer på - og vi har samlet nogle af de mest gængse her. Det er godt at placere routeren i 1-1,5 m højde over gulvet, og husk aldrig at placér den bag eksempelvis et skab, en sofa eller en fryser. Vær også opmærksom på, at du ikke placerer din router tæt på metalgenstande og anden elektronik som en mikrobølgeovn eller et el-skab. Derudover kan det også være nødvendigt selv at skifte sendekanal til en med mindre støj - ved brug af trådløs router fra Altibox, kan du ændre kanal på 'Mit Altibox'.

Hvordan tester jeg min hastighed?

For at måle hastigheden på din bredbåndsforbindelse, skal du gøre følgende:

  • Tilslut en PC direkte til fiberboksens PC-udgang

Benytter du en router, skal internetforbindelsen testes uden om denne.
Tilslut en PC direkte til Fiberboksens PC-udgang.

  • Scan PC'en for virus og spyware
  • Luk alle programmer, der kører på din PC
  • Kør testprogram ved at klikke på dette link:

tjekditnet.dk

Lever resultatet ikke op til den internethastighed, du har bestilt, skal du kontakte kundeservice på tlf. 70 300 600 i hverdage mellem 08.30 - 18.00.

Jeg kan ikke komme på internettet - hvad gør jeg?

Start med at gøre følgende:

  • Tag strømmen fra fiberboksen i ca. 15 sekunder
  • Tag strømmen fra din trådløse router, hvis du har en sådan
  • Luk alle programmer og sluk computeren

Og derefter:

  • Tilslut strøm til fiberboksen
  • Tilslut strøm til din trådløse router
  • Tænd computeren igen


Benytter du en router, skal du teste internetforbindelsen uden om denne. Det gør du på følgende måde:

  • Tilslut computeren direkte til fiberboksens pc-udgang.

Bemærk at der går 15 min, før internetforbindelsen kan bruges på et nyt netværksudstyr (pc, router etc.).

Virker internetforbindelsen ikke, når computeren er sluttet direkte til fiberboksens pc-udgang, bør du teste med et andet netværkskabel for at udelukke, at problemet skyldes en fejl på kablet.

Antivirus- og firewallprogrammer kan i visse tilfælde blokere for adgang til internettet. Derfor anbefaler vi, at du deaktiverer antivirus og firewall og på ny forsøger at komme på internettet.

Hvis ovenstående ikke løser problemet, kan du kontakte kundeservice på tlf.  70 300 600.

Find flere spørgsmål og svar