Vent venligst

Med Fiber Light får du samme gode fiberforbindelse som på Premium, men Fiber Light til dig, som ønsker at benytte eget Wifi-udstyr og ikke har behov for telefonisk support. Indtast din adresse og se, hvilke hastigheder vi tilbyder på din adresse og vælg den fiberforbindelse, der passer til lige netop dit behov.

Behov for TV også?

Vi har gjort det nemt for dig og derfor har du tre tv-pakker at vælge imellem. Vores Premium+ pakke er til dig, som elsker TV og holder af det helt store udvalg. Vores Basic+ eller Mini tv-pakke er til dig, som ikke har det helt store tv-forbrug, men som stadig holder af at have de mest gængse tv-kanaler. 

Hos Altibox kan du se TV på mange måder
Som ny tv-kunde vil du modtage en Ibox (tv-boks) som placeres i hjemmet, men kan også taget med på farten. Du kan se tv på din computer med Altibox web-tv, eller f.eks. via Altibox app'en som du downloader. Så uanset hvor du er har du din tv-pakke til rådighed, med alt hvad det indebærer. 

Se vores tv-pakker her

Har du spørgsmål?

Kan jeg få support på Fiber Light?

Da du abonnerer på vores Fiber Light produkt, yder vi kun support via chat eller mail. Du kan chatte med os her på siden, ved at trykke på taleboblen nederst til højre. Taleboblen vil kun være synlig i chattens åbningstid. Du kan sende os en mail på support@altibox.dk.

Ønsker du alligevel telefonisk support, kan du ringe til os på tlf. 70 300 600, Mandag - fredag: 08.30 - 18.00. Bemærk dog at det koster 49 kr. pr. henvendelse. Dette vil automatisk blive opkrævet på din næste faktura. 

Tilslutning af din router?

Du skal tilslutte et netværkskablet i porten som fremgår i den fremsendte SMS. Hvis ikke du har modtaget en SMS, skal kablet tilsluttes i LAN-porten tættest på WAN-porten på fiberboksen og over i din egen router i WAN eller Internet porten.

Hvordan kan jeg teste hastigheden?

For at teste hastigheden på korrekt vis, bedes du følge vores guide her: https://www.altibox.dk/hastighedstest 
Det er vigtigt, at du tilslutter din PC direkte i fiberboksen, og ikke i din egen router.

Hvordan tilslutter jeg min tv-boks?

Tv-boksen skal tilsluttes til din egen router, enten via en kablet forbindelse, eller en trådløs forbindelse. Du kan se vores guides til tilslutning her

Hvilket udstyr understøttes af Altibox?

Som udgangspunkt kan alle routere bruges til din Altibox forbindelse. Vi anbefaler derfor ikke noget specifikt mærke eller model. Dog anbefaler vi, at man bruger en router med WiFi som minimum har AC-standard. Hvis du har brug for en switch til din opsætning, anbefaler vi at man bruger en gigaport switch. Hvis du har brug for ekstra netværkskabler, anbefaler vi at man bruger CAT5e eller CAT6 som minimum.
 

Jeg har problemer med at få forbindelse - hvad gør jeg?

Hvis du ikke kan komme på internettet, og der ikke står noget på vores driftsinformation, kan du med fordel prøve nedenstående:

•    Tag strømmen fra dit fiberudstyr 
•    Tag strømmen fra din egen router

Og derefter:

•    Tilslut strøm til dit fiberudstyr igen (skal have været slukket i min. 20 sek)
•    Tilslut strøm til din egen router igen
•    Genstart din computer

Da du bruger din egen router, kan du teste internetforbindelsen uden om denne. Det gør du på følgende måde:

•    Tilslut din computer direkte til fiberboksens pc-udgang.

Bemærk at der kan gå 15 minutter, før internetforbindelsen kan bruges på noget nyt netværksudstyr (pc, router eller lignende).
Virker internetforbindelsen ikke, når computeren er sluttet direkte til fiberboksens pc-udgang, bør du teste med et andet netværkskabel for at udelukke, at problemet skyldes en fejl på kablet. Antivirus- og firewallprogrammer kan i visse tilfælde blokere for adgang til internettet. Derfor kan det være nødvendigt, at du midlertidigt deaktiverer antivirus og firewall og på ny forsøger at komme på internettet.