Få en god start hos Altibox

Du har valgt et Internet Light-produkt, hvor du anvender egen router. 
Har du valgt TV også, kan du finde link til Ibox-vejledninger og vores FAQ herunder. 

TV-skærm med Altibox opstartskræmvisning

Kom i gang med din Ibox

Når du har tilsluttet dit internet, og har hul igennem, er det tid til at få tilsluttet din Ibox og få gang i brugen af den.
Vi har både vejledning til, hvordan du tilslutter den, og også en række videoguides, der fortæller dig, hvordan du bruger alle Iboxens smarte funktioner, så du får det fulde udbytte af din nye TV-løsning.

Lær mere om Ibox

Oplever du problemer?

Vi har samlet de spørgsmål, som vi oplever, vores kunder oftest stiller i forbindelse med tilkoblingen af deres nye produkter – du finder svar på de mest stillede spørgsmål herunder:

Internet

  • Hvilken slags kabler skal jeg bruge?

    Til internet og tv skal du bruge netværkskabler. Dette er ganske normale computernetværkskabler, som du allerede kender.Til telefoni fra Altibox skal du bruge telefonkabler, med RJ-11 stik i enderne.Telefonkablerne skal være godt skærmet – spørg eventuelt en elektriker.
  • Hvor kan jeg købe kabler?

    Du kan købe kabler hos en elektriker, edb-fagmand, byggemarked eller lignende.
  • Hvordan kan jeg teste hastigheden?

    For at teste hastigheden på korrekt vis, bedes du følge vores guide her: hastighedstest 
    Det er vigtigt, at du tilslutter din PC direkte i fiberboksen, og ikke i din egen router.
  • Hvorfor er mit trådløse internet ustabilt?

    Det kan der være mange forklaringer på - og vi har samlet nogle af de mest gængse her. Det er godt at placere routeren i 1-1,5 m højde over gulvet, og husk aldrig at placér den bag eksempelvis et skab, en sofa eller en fryser. Vær også opmærksom på, at du ikke placerer din router tæt på metalgenstande og anden elektronik som en mikrobølgeovn eller et el-skab. Derudover kan det også være nødvendigt selv at skifte sendekanal til en med mindre støj. Ved brug af trådløs router fra Altibox, kan du ændre kanal på 'Mit Altibox'. Det skal dog også påpeges, at trådløst internet har den ulempe, at selve antallet af brugere og personer i husstanden påvirker stabiliteten og kvaliteten på internettet, hvilket det ikke gør på samme måde med kablet internet. Trådløst internet kan også have en tendens til at være ekstremt følsom overfor andre små forstyrrelser, hvor forbindelsen er mere sikker ved kablet internet.

  • Jeg kan ikke komme på internettet - hvad gør jeg?

    Benytter du en router, skal du teste internetforbindelsen uden om denne. Det gør du på følgende måde:
    Bemærk at der går 15 min, før internetforbindelsen kan bruges på et nyt netværksudstyr (pc, router etc.).
    Virker internetforbindelsen ikke, når computeren er sluttet direkte til fiberboksens pc-udgang, bør du teste med et andet netværkskabel for at udelukke, at problemet skyldes en fejl på kablet.
    Antivirus- og firewallprogrammer kan i visse tilfælde blokere for adgang til internettet. Derfor anbefaler vi, at du deaktiverer antivirus og firewall og på ny forsøger at komme på internettet.
    Hvis ovenstående ikke løser problemet, kan du kontakte kundeservice på tlf.  70 300 600.
  • Jeg måler en meget lav hastighed, når jeg tester hastigheden lige efter opsætning, hvad gør jeg?

    Hvis du måler en lav hastighed efter opsætning, så kan det være nødvendigt at tage en hastighedstest via Google HOME app’en.Åbn Google HOME app’en og klik dig ind på din Google Nest Wifi-router, som gerne skulle fremgå af oversigten. Vælg ”Start hastighedsmåling” og lad den køre igennem.Test derefter hastigheden igen. Er den fortsat ikke på et acceptabelt niveau, så henviser vi til vores side med hastighedstest, hvor du kan finde en fuldstændig guide til at tage en retvisende hastighedstest.
  • Fiberboksen har en rund COAX udgang, kan den bruges?

    Vi tilbyder desværre ikke mulighed for brug af fiberboksens COAX udgang.

Når du har valgt Light internet med egen router, kan du få support via e-mail og via chatten. Chattens taleboblen vil kun være synlig i chattens åbningstid. Mails kan sendes på support@altibox.dk.

Ønsker du alligevel telefonisk support, kan du ringe til os på tlf. 70 300 600, Mandag – fredag: 08.30 – 18.00. Da vores Light internet produkter ikke inkluderer telefonisk support, vil dette dog koste 49 kr. pr. henvendelse. Dette vil automatisk blive opkrævet på din næste faktura.