Vi er rigtig glade for, at du har valgt os som din TV-leverandør. Her på siden finder du hjælp til at få tilsluttet din Ibox til dit TV, og du kan også finde hjælp til at komme godt i gang med brugen af den, så du får det fulde udbytte af din nye TV-løsning.

1. Sådan tilslutter du din Ibox

I denne video kan du se, hvordan du tilslutter din Ibox til dit TV. Iboxen skal også have internetadgang, det kan den få enten få ved at kable den som i videoen til din router/netværksstik. Eller du kan vælge at tilslutte den trådløst via wifi.

2. Sådan kommer du i gang

Når du har tilsluttet din Ibox til dit TV (og internettet), er du klar til at starte den op.
OBS! Bemærk, at Iboxen i denne video bliver tilsluttet via kabel til routeren. Tilslutter du Iboxen til internettet trådløst via wifi, kommer du også igennem nogle trin, hvor du vælger wifi og nogle trin, der linker din konto til Iboxen. Følg blot trinene på din TV-skærm, og brug det brugernavn og adgangskode, du har oprettet via den mail, du har fået på aktiveringsdagen.

3. Tag de fede funktioner i brug!

En ny verden af underholdning åbner sig med din Ibox. Ud over at kunne se TV med Optag, Start Forfra, Pause m.m. kan du også hente streamingapps, spil og andre apps ned på Iboxen. Du behøver ikke længere et smart-TV for at få direkte adgang til dine foretrukne apps. Du har det hele i én box – din Ibox.

Se hvad du kan her

Oplever du problemer?

Vi har samlet de spørgsmål, som vi oplever, vores kunder oftest stiller i forbindelse med tilkoblingen af deres nye produkter – du finder svar på de mest stillede spørgsmål herunder:

TV-boks

  • Min tv-boks starter ikke op - hvad gør jeg?

    Starter din nye tv-boks ikke op i første forsøg, så kan det være nødvendigt at nulstille boksen ved at følge nedenstående vejledning. 

    Har du en Google Nest Wifi-router, så husk at den den skal være opsat via Google Home app’en, før du udfører nedenstående.

    1. Sluk tv-boksen ved at tage strømstikket ud

    2. Stik en spids genstand (f.eks. en nål) ind i RESET hullet bagpå tv-boksen. Fortsæt til punkt 3 samtidigt med, at du holder RESET inde

    3. Sæt strøm til tv-boksen samtidig med, at du holder RESET inde i ca. 15 sekunder

    4. Der vil nu komme en "Android System Recovery" menu frem på skærmen (tager ca. 10-15 sekunder)

    5. Vælg punktet: 'Wipe data/factory reset' (det er enten punkt 4 eller 5)

    6. Tv-boksen vil nu genstarte, og tv-boksen vil spørge, om den skal hente ny software - dette skal du svare ja til.
    Efter ca. 10 minutter er tv-boksen færdig med at starte op.

    Hvis du har fulgt nedenstående trin uden held og har en Altibox/Zyxel-router, bedes du kontakte os på 70 300 600. 
     

  • Billedet fryser/hakker - hvad gør jeg?

    ​​​​​​Hvis du oplever et ustabilt billede, anbefaler vi, at du prøver at genstarte tv-boksen - det gør du ved at trykke på den lille runde knap, der er markeret med et 'Power' symbol. Du kan også tage strømstikket ud og vente i 5-10 sekunder, før du sætter strøm til tv-boksen igen.  Hjalp det ikke? Prøv i stedet at gendanne fabriksindstillingerne på din tv-boks - det finder du også en guide til her.

  • Jeg får intet billede frem på skærmen, hvad gør jeg?

    Sørg for, at tv-boksen er forbundet med TV’et via det medfølgende HDMI kabel. Derudover er det også vigtigt, at du vælger den rigtige HDMI indgang på TV’ets menu. Kig efter en knap, der hedder 'Source' eller 'AV' på fjernbetjeningen til dit TV, tryk på den og vælg nu den HDMI indgang, du har sat kablet fra tv-boksen i.
  • Min fjernbetjening til tv-boksen virker ikke, hvad gør jeg?

    Tjek først om fjernbetjeningens diode (øverst i venstre hjørne) blinker, når du trykker på knapperne.
     Den blinker ikke: Skift batterierne og sørg for, at de vender korrekt. Den blinker: Hold 7+9 inde på fjernbetjeningen i ca. 5 sekunder, da vil fjernbetjeningen nulstille sig selv.
    Prøv derefter igen.
  • Viaplay, TV 2 Play og Prime starter ikke, hvad gør jeg?

    Der kan godt gå ca. 15-20 minutter fra tv-boksen er startet op til alle app’s er installeret.Hvis der allerede er gået 20 minutter, og de fortsat ikke virker, så prøv og lav en nulstilling af tv-boksen ved at stikke en spids genstand ind i RESET-hullet bagpå boksen i ca. 15 sekunder. 
  • Min tv-boks kan ikke optage, hvad gør jeg?

    Det lyder til, at optagefunktionen ikke er aktiveret på din tv-boks. Giv vores kundeservice et kald på 70 300 600 eller sende en mail til info@altibox.dk, så kan vi aktivere optagefunktionen for dig.  
  • Skal man have en tv-boks til hvert TV?

    Du behøver ikke have en tv-boks til hver af de TV, du har - du kan sagtens bruge vores tv-app via Chromecast eller Apple TV (Model 4/4K) til dine øvrige TV i husstanden. Hent app’en ”Altibox” her:iPhone/iPad/Apple TV Android.   Ønsker du en ekstra tv-boks, så kan de lejes til 39,- / mdr. pr. styk. Ring til vores kundeservice, hvis det er noget, du ønsker at bestille.
  • Fiberboksen har en rund COAX udgang, kan den bruges?

    Vi tilbyder desværre ikke mulighed for brug af fiberboksens COAX udgang.