Her på siden finder du vores fiberguide, forskellige videoguides og samt de mest stillede spørgsmål - der alt sammen gerne skal hjælpe dig godt i gang med dine nye produkter fra Altibox. 

Har du spørgsmål, som du ikke finder svar på her, er du altid velkommen til at kontakte vores rare kundeservice - de sidder klar alle hverdage mellem 8.30 - 18.00 på telefon 70 300 600.

Zyxel - En stærk plug-and-play router

Zyxel routeren er ultranem at tage i brug. Den tilsluttes fiberboksen med det medfølgende kabel og så er det blot at finde netværket og hoppe på med den tilhørende adgangskode. For langt de fleste hjem er Zyxel-routeren den rette løsning ift. at få wifi rundt i boligen, den har en imponerende signalstyrke og en rigtig god rækkevidde. Wi-Fi 6 standard, som Zyxel routeren benytter, giver dig desuden mulighed for højere hastigheder, større båndbredde og mere stabilitet, hvor du ikke vil opleve forstyrrelser fra nærliggende forbindelser.

Sådan kommer du på nettet

Vi har lavet denne guide, der trin for trin viser dig, hvordan du kommer på nettet. Du har også modtaget et eksemplar af guiden sammen med dine Altibox-produkter. 

Hjælp til avanceret opsætning

Hvis du står over for udfordringer, der kræver mere end blot standardopsætningen, har vi lavet en ekstra guide, hvor du kan få hjælp til avanceret opsætning af din Zyxel router.

Klik her for at tilgå guiden. 

Har du bestilt tv? Tilslut din Ibox

Når du har dit internet oppe at køre, er du klar til at se denne video om, hvordan du tilslutter din Ibox. 

Tv-boks

Min tv-boks starter ikke op - hvad gør jeg?

Starter din nye tv-boks ikke op i første forsøg, så kan det være nødvendigt at nulstille boksen ved at følge nedenstående vejledning.

Husk: Din Google Nest Wifi-router skal være opsat via Google Home app’en, før du udfører nedenstående.

1. Sluk tv-boksen ved at tage strømstikket ud

2. Stik en spids genstand (f.eks. en nål) ind i RESET hullet bagpå tv-boksen. Fortsæt til punkt 3 samtidigt med, at du holder RESET inde

3. Sæt strøm til tv-boksen samtidig med, at du holder RESET inde i ca. 15 sekunder

4. Der vil nu komme en "Android System Recovery" menu frem på skærmen (tager ca. 10-15 sekunder)

5. Vælg punktet: 'Wipe data/factory reset' (det er enten punkt 4 eller 5)

6. Tv-boksen vil nu genstarte, og tv-boksen vil spørge, om den skal hente ny software - dette skal du svare ja til.
Efter ca. 10 minutter er tv-boksen færdig med at starte op.
 

Billedet fryser/hakker - hvad gør jeg?

​​​​​​Hvis du oplever et ustabilt billede, anbefaler vi, at du prøver at genstarte tv-boksen - det gør du ved at trykke på den lille runde knap, der er markeret med et 'Power' symbol. Du kan også tage strømstikket ud og vente i 5-10 sekunder, før du sætter strøm til tv-boksen igen. 

Hjalp det ikke? Prøv i stedet at gendanne fabriksindstillingerne på din tv-boks - det finder du også en guide til her på siden.

Jeg får intet billede frem på skærmen, hvad gør jeg?

Sørg for, at tv-boksen er forbundet med TV’et via det medfølgende HDMI kabel. Derudover er det også vigtigt, at du vælger den rigtige HDMI indgang på TV’ets menu. Kig efter en knap, der hedder 'Source' eller 'AV' på fjernbetjeningen til dit TV, tryk på den og vælg nu den HDMI indgang, du har sat kablet fra tv-boksen i.

Min fjernbetjening til tv-boksen virker ikke, hvad gør jeg?

Tjek først om fjernbetjeningens diode (øverst i venstre hjørne) blinker, når du trykker på knapperne.
 

Den blinker ikke: Skift batterierne og sørg for, at de vender korrekt.

Den blinker: Hold 7+9 inde på fjernbetjeningen i ca. 5 sekunder, da vil fjernbetjeningen nulstille sig selv.


Prøv derefter igen.

Viaplay, TV 2 Play og Prime starter ikke, hvad gør jeg?

Der kan godt gå ca. 15-20 minutter fra tv-boksen er startet op til alle app’s er installeret.

Hvis der allerede er gået 20 minutter, og de fortsat ikke virker, så prøv og lav en nulstilling af tv-boksen ved at stikke en spids genstand ind i RESET-hullet bagpå boksen i ca. 15 sekunder.

 

Min tv-boks kan ikke optage, hvad gør jeg?

Det lyder til, at optagefunktionen ikke er aktiveret på din tv-boks. Giv vores kundeservice et kald på 70 300 600 eller sende en mail til info@altibox.dk, så kan vi aktivere optagefunktionen for dig.  

Skal man have en tv-boks til hvert TV?

Du behøver ikke have en tv-boks til hver af de TV, du har - du kan sagtens bruge vores tv-app via Chromecast eller Apple TV (Model 4/4K) til dine øvrige TV i husstanden.

Hent app’en ”Altibox” her:

iPhone/iPad/Apple TV

Android.  

 

Ønsker du en ekstra tv-boks, så kan de lejes til 39,- / mdr. pr. styk. Ring til vores kundeservice, hvis det er noget, du ønsker at bestille.

Fiberboksen har en rund COAX udgang, kan denne bruges?

Vi tilbyder desværre ikke mulighed for brug af fiberboksens COAX udgang.

Hent TeamViewer til mobilen

Med programmet TeamViewer kan du hurtigt og effektivt få hjælp via din smartphone - app'en gør det muligt for vores kundekonsulenter at se, hvad der er på din skærm, og på den måde give dig den rigtige vejledning.

Hent TeamViewer til iOS eller Android herunder:

 

iOS              Android