Web-tv

Her finder du spørgsmål og svar på Web-tv.

Hvis du ikke finder svar på netop dit spørgsmål, så skriv til os med det samme - du finder chatten til højre på siden.
 

Tilbage til Kundeservice

Generelt

Hvordan får jeg adgang til web-tv?

Du kan se Altibox' web-tv, hvis du har fiberbredbånd og tv fra Altibox. Har du allerede oprettet dig som bruger på Mit Altibox, bruger du blot samme brugernavn/e-mail-adresse og dit selvvalgte password til web-tv.

Har du ikke oprettet dig på Mit Altibox, skal du oprette dig med brugernavn og password. For at oprette brugernavn og password skal du bruge dit kundenummer samt pinkode 1, som fremgik i det aktiveringsbrev, du fik fremsendt ved installation af fiberbredbånd. Hvis du ikke kan huske din pinkode, kan du kontakte kundeservice. 

Når du er oprettet som bruger af Mit Altibox, kan du logge ind på 'Altibox TV Overalt' for at aktivere web-tv.

Hvordan logger jeg på web-tv?

Web-tv vælger du i menuen her på hjemmesiden. Klik på ikonet 'Web-tv' i højre hjørne og indtast brugernavn og password. Hvis du ikke har brugernavn og password, kan du læse nærmere i foregående spørgsmål.

Hvor finder jeg betingelserne for web-tv?

Betingelser for web-tv indgår i betingelserne for tv. Du finder betingelser under 'Betingelser' på forsiden for Kundeservice - gå til Kundeservice.

Hvorfor hakker det, når jeg benytter web-tv?

Web-tv bruger en teknologi, som hedder smoothstreaming for at vise tv- og/eller filmsignaler. Dette betyder, at den bruger den tilgængelige kapacitet på computeren samt kapaciteten på internetforbindelsen til at beregne, hvor godt dit signal skal være.

Bruger du din computer eller internetforbindelsen til mange andre ting samtidig med web-tv, vil det kunne forringe kvaliteten. 

Hvor mange kan være logget ind på web-tv samtidigt?

Web-tv kan kun bruges af én bruger pr. tv-abonnement.

Hvorfor bliver jeg logget ud, når andre på mit brugernavn logger ind på en anden enhed?

Web-tv kan kun bruges af én bruger pr. tv-abonnement.

Jeg er hjemme og har aktiveret web-tv, men får ikke adgang til kanaler i web-tv?

For at få adgang til kanalerne i web-tv, skal du være koblet op på din internetforbindelse fra Altibox. Tjek, at du ikke bruger naboens trådløse netværk, eller er tilkoblet en anden internetforbindelse end din egen – eksempelvis 4G.

Jeg får en fejlmeddelelse, når jeg forsøger at logge ind. Hvad gør jeg?

I nogle tilfælde kan indlogningen give fejlmeddelelser. I disse tilfælde kan du prøve at genstarte din browser, og yderligere fjerne browser-historikken før du prøver igen. Hvis du stadig får fejlmeddelelser, når du logger ind, og ikke kan bruge web-tv, kan du kontakte kundeservice på tlf. 70 300 600.

Se flere spørgsmål

PC-/Mac-browsere

Mozilla Firefox fryser, når jeg prøver at få fuldskærm. Hvad gør jeg?

Dette er forekommet på flere maskiner, som kører med nyeste version af Firefox, og det skyldes formodentlig mediaafspilleren Silverlight, som benyttes til at vise tv-signaler og film i samspil med Firefox. En mulig løsning er at bruge en anden browser.

Jeg bruger Mac, og får sort skærm, når jeg vil se en kanal. Hvad gør jeg?

For at afhjælpe problemet kan Silverlight for Mac reinstalleres og/eller nyeste version af Silverlight for Mac installeres. Mere information om hvordan man installerer og/eller afinstallerer Silverlight kan du se her http://www.microsoft.com/getsilverlight.

Jeg har problemer med Microsoft Silverlight. Hvad gør jeg?

Tjek at du har nyeste version og prøv at afinstallere denne eller installer nyeste version på din computer. Mere information om hvordan man installerer og/eller afinstallerer Silverlight kan du se her http://www.microsoft.com/getsilverlight

Jeg bruger internet Explorer 7, 8 eller lavere og har problemer med at se tv-kanalerne

Web-tv fungerer både med Internet Explorer 7 og 8, men vi anbefaler, at du bruger den nyeste version af browsere som Safari, Chrome, Opera eller Firefox for at få den bedste oplevelse. Ældre browsere fungerer ikke altid godt med nyere og definerede standarder på internettet. Derfor anbefaler vi, at du holder din browser opdateret til nyeste version.

Se flere spørgsmål

iPad og iPhone

Hvorfor vil kanalen ikke starte, efter en applikation har ligget i dvale?

Når iPaden aktiveres efter at have været i dvale med applikationen, kan det ske, at kanalerne ikke bliver vist. Hvis det sker, skal du vælge "Vælg kanal" og tryk igen på den kanal, du ønsker at se.

Hvorfor kan jeg kun zappe mellem én og samme kanal?

Når du ser en tv-kanal, skal du kunne zappe til højre og venstre med fingrene på skærmen mellem kanalerne. Det kan ske, at app'en "sætter sig fast" og den kun zapper mellem én og samme kanal. Hvis det sker vælg da "Vælg kanal", og tryk på den kanal du vil se.

Se flere spørgsmål