Aktivering af dit fiberbredbånd vil kræve et teknikerbesøg

Aktivering af dine bestilte Altibox-produkter kræver teknikerbesøg. Dette betyder, at aktivering af produkterne derfor tidligst kan ske på den dag, du har bestilt teknikerbesøg til. 

Se nedenstående forløb og læs trin for trin vejledningen, for hvad der sker frem mod aktivering af produkterne.

Trin for trin vejledning

1. Hvor fiberen skal indføres i bygningen på din adresse?

Før det indvendige teknikerbesøg skal du have taget stilling til, hvor fiberen skal indføres i bygningen på din adresse. Det er vigtigt at du sikrer dig, at der er strøm indenfor 2 meter, fra hvor du gerne vil have fiberen ind i huset. Din lokale fibernetejer kontakter dig med vejledninger om, hvordan du skal markere stedet, hvor du ønsker fiberen indført.

2. Gravning af fiberrør udvendigt fra skel til bygningsfacade på din adresse

En entreprenør fra din lokale fibernetejer graver fiberrør fra skel til bygningsfacade, der hvor du har markeret, at fiberen skal indføres. Entreprenøren sørger for at rydde op efter sig på din adresse efter endt arbejde. Her behøver du ikke at være hjemme.

3. Aftale om tidspunkt for indvendigt teknikerbesøg

Din lokale fibernetejer kontakter dig for at aftale tidspunkt for indvendigt besøg af en tekniker, der opsætter fiberboks og tilslutter din adresse til fibernettet. OBS. du skal være hjemme til at lukke teknikeren ind den aftalte dag.

4. Hent dit udstyr fra Altibox i nærmeste DAO pakkeshop

Du vil modtage evt. udstyr fra Altibox ca. 3 dage før det indvendige teknikerbesøg. Udstyret skal afhentes i nærmeste DAO pakkeshop. 

5. Indvendigt teknikerbesøg og aktivering af produkter

Du skal være hjemme til at lukke teknikeren ind. Under teknikerbesøget vil teknikeren fra din lokale fibernetejer indføre fiberen gennem facadevæg, der hvor du har markeret, at fiberen skal indføres. Herefter opsætter teknikeren en fiberboks på indersiden af facadevæggen. Teknikeren tilslutter afslutningsvis din adresse til fibernettet, og aftaler med dig, hvornår dine produkter skal aktiveres, hvis ikke omgående.

6. Opsætning af udstyr og oprettelse på “Mit Altibox”

Efter teknikerbesøget skal du selv sørge for at tilslutte evt. router og andet udstyr til fiberboksen. Har du bestilt TV fra Altibox, skal du også selv opsætte tv-boksen. Herudover kan du med fordel oprette dig på “Mit Altibox”. Af nedenstående links og videoguides kan du se, hvordan forskellige routere opsættes, hvordan tv-boksen (Ibox) tilsluttes, samt hvordan du opretter dig på “Mit Altibox”.

Vejledning til hvordan du kommer på internettet og opretter Mit Altibox

Opsætning af Wifi router

Se nedenstående videoer, hvis du har brug for hjælp til opsætning af din Wifi router.

Opsætning af router

Få hjælp til opsætning af din router med denne videoguide. Har du en Google Nest Wifi router, skal du se videoguiden nedenfor.

Opsætning af din Google Nest Wifi router

Denne videoguide er relevant, hvis du har en Google Nest Wifi router. For at få din Google Nest Wifi router til at virke korrekt, skal du hente Google Home app’en til din smartphone eller tablet og logge ind med din Google konto.

Opret en Google-konto – hvis du ikke allerede har en

For at få din Google Nest Wifi-router op at køre, skal du bruge en Google-konto. Hvis du ikke allerede har en, har vi lavet en video, der hurtigt viser, hvor nemt det er at oprette.

Opsætning af TV

Kom godt i gang med TV fra Altibox. Læs denne brugervejledning for at få hjælp til at tilslutte din Ibox eller se nedenstående video.

Tilslutning af din Ibox

Inden du kan sætte din Ibox til, skal din Wifi router være tilsluttet til internettet – når det er på plads, er du klar til at se denne video.

Har du spørgsmål?

Har du spørgsmål angående tilslutning af fiber i din bygning? Kontakt dit lokale elselskab – du finder deres kontaktoplysninger nedenfor.

MES

Dørslundvej 44, 7330 Brande

JYSK ENERGI

Skivevej 120, 7500 Holstebro

IKAST VÆRKERNE

Europavej 2, 7430 Ikast

GEV

Tårnvej 24, 7200 Grindsted