Baggrund
Baggrund

Internetkunder i Midt- og Vestjylland ikke i tvivl - kundeservicen er i top

11. maj 2017

Altibox Danmark kan efter den nylige offentliggjorte undersøgelse af internetbranchen for 2017 juble over at være kundernes favorit, når det kommer til at yde den bedste service.

Det er det uafhængige konsulenthus Loyalty Group, der igen i år har udsendt BrancheIndexTM Internet 2017, hvori danskerne kårer den bedste internetleverandør – en titel, som Altibox med en samlet 2. plads kom tæt på. Men når det kommer til god service, er kunderne ikke i tvivl om, hvem der indtager topplaceringen.

Service i fokus giver glade kunder
Hos Altibox glæder den administrerende direktør, Søren Harding, sig over det gode resultat.

”Det er første gang, at vi er med i undersøgelsen, og jeg kan kun sige, at vi er enormt tilfredse med resultatet. Hos Altibox sætter vi kundeservice højt på dagsordenen, og vi bestræber os hele tiden på at være bedst – både når det gælder dialogen med vores kunder, men også i resten af forretningen. Det er en del af kulturen, som vi værner meget om”, udtaler Søren Harding.

Morten Bigum, der er kundechef ved Altibox, er begejstret over, at arbejdet i kundeservice tydeligt fremgår i kundernes respons.

”Nogle af de punkter, vi prioriterer højt hos os er at reducere kundernes ventetid i røret samt løse problemet første gang, de henvender sig. Det er i de kategorier, vi får den bedste score, og det er noget af et skulderklap, der motiverer os til at gøre det endnu bedre næste år”, siger Morten Bigum.

Servicekategorien er ikke den eneste, hvor Altibox kan trække i førertrøjen - også når det kommer til håndtering af klager, ligger internetudbyderen forrest i feltet.

”Jeg er stolt af vores team, og undersøgelsen understreger, at vores kunder føler, de får den hjælp, som de har brug for. Vi er den udbyder, hvor kunderne har haft mindst at klage over og samtidig den, hvor kunderne føler, at deres klager bliver håndteret bedst muligt”, siger Morten Bigum, kundechef hos Altibox.

Et stærkt samarbejde er guld værd
Altibox Danmark, der forsyner Midt- og Vestjylland med internet og tv gennem fibernettet, har i alt seks partnere, der hver især står for udrulning af fibernet i egne områder. Partnerne omfatter Thy-Mors Energi A/S, MES A/S, Jysk Energi A/S, GEV A/S, Energi Ikast A/S samt Fiber Backbone A/S, og hvert energiselskab udgør en central rolle i kundernes tilfredshed.

”Vores partnere er betydelige spillere i dialogen med kunderne. Det er dem, der har kontakten, når fiberen rulles ud og i hele processen, er de opmærksomme på at holde kunderne informeret. Det er hele vejen rundt, at god service er vigtig – ikke kun når kunderne kontakter Altibox. Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at vores partnere har bidraget til undersøgelsens flotte resultat”, udtaler Søren Harding, administrerende direktør hos Altibox.

Bedste kundeservice 2017