Svar på de mest stillede spørgsmål om Ibox

Her nedenfor finder du de mest stillede spørgsmål og svar omkring Ibox’en.

Hvis du ikke finder svar på netop dit spørgsmål, så skriv til os med det samme – du finder chatten til højre på siden eller ring ind på 70 300 600, hvor vores rare kundeservice sidder klar til at hjælpe dig.

Åbningstider kundeservice: Mandag – fredag: 08.30 – 18.00,  Åbningstider for chat: Mandag – fredag: 09.00 – 15.30

Skulle du have brug for hjælp uden for vores normale åbningstid, så er vi stadig tilgængelige. Ring på ovenstående telefonnummer og tryk 5, når du bliver bedt om det. 

Features og funktioner

  • Kan jeg tage min Ibox med - f. eks. i sommerhus?

    Ja, det kan du!


    Du kan tage boksen, og dermed hele din tv-oplevelse, med i sommerhus, eller et andet sted, hvor du kan koble den til internettet. 
  • Har min fjernbetjening stemmestyring?

    Ja - Google Assistent er indbygget i din fjernbetjening, og du kan derfor søge, skifte tv-kanal, se vejrudsigten osv. med bare ét tryk.


    Tryk på knappen med den farvede mikrofon på din fjernbetjening og tal derefter tydeligt dansk ind i fjernbetjeningen. Uanset, hvor du måtte være i menuen, eller hvilket program du ser, vil du få mulighed for at søge med din stemme. 
  • Lytter min fjernbetjening altid med?

    Nej. Din fjernbetjening ’lytter’ kun, hvis du har trykket på mikrofon-knappen og aktiveret Google Assistent.

      
  • Kan jeg starte forfra, sætte på pause, optage mm. på Ibox?

    Ja, det kan du!


    Alle digitale tjenester som Start forfra, Pause, Arkiv osv. er også tilgængelige på Ibox. 
  • Kan jeg bruge Ibox'en som radio?

    Ja, det kan du! Radio-tjenesten er tilgængelig på boksen.
  • Har jeg adgang til tekst-tv?

    Nej – Tekst-tv bliver desværre ikke tilgængelig på Ibox. Men tekster for hørehæmmede er indbygget i Ibox.
  • Er Chromecast indbygget i boksen?

    Ja, det er den! 


    Husk: Hvis du giver din medieboks et navn er det nemmere at finde den, når du gerne vil benytte Chromecast - eller hvis du har flere Chromecast-enheder i dit hjem.


    Sådan ændrer du navn på Ibox'en: Enhedsindstillinger - Enhedspræferencer - Om - Enhedens navn. 
  • Er det muligt at vælge tekster for hørehæmmet?

    Ja, det er det.
  • Hvilket lydformat er tilgængeligt?

    Du kan vælge Dolby, men det er også muligt at opsætte surround sound. 
  • Kan jeg leje eller købe film og serier?

    Ja, det kan du sagtens! Der er adgang til at købe og leje både film og serie via ’Kiosk’. Prisen for køb eller leje vil automatisk blive trukket på din næste regning.  
  • Kan jeg beskytte mig mod misbrug?

    Ja! Du kan låse din konto med en pinkode, som altid skal tastes ved køb. Denne lås gælder dog ikke ved køb i apps. Pinkoden modtager, du når abonnement starter, via sms eller e-mail.
  • Kan jeg lave en favoritliste med mine mest sete tv-kanaler?

    Ja sagtens - de tv-kanaler, som du ser mest, kan du markere som favorit. Gå ind under "indstillinger", tryk på "kanaler" og derefter "favorit kanaler".
    Når du har lavet en favoritliste, vil de øvrige tv-kanaler ikke fremgå i din tv-guide. 
  • Hvorfor stopper lyden når jeg vælger noget i menuen?

    Lyden fra den live TV udsendelse, som du ser, vil stoppe mens eller hvis du aktivere et andet menupunkt, for at du kan fokusere på det, du vil søge efter. 
  • Hvor meget hukommelse har boksen?

    Boksen har 16MB flash. Dette vil kunne udvides med MicroSD kort på et senere tidspunkt. 
  • Kan jeg sortere min kanaler i den rækkefølge jeg ønsker?

    Ja – gå ind under "indstillinger", tryk på "kanaler" og derefter "sorter tv-kanaler".
  • Kan jeg optage programmer?

    Ja, det kan du godt.


    Du kan optage 2 programmer på samme tid og gemme op til 250 timers optagelse i alt. 
  • Kan jeg organisere mine apps?

    Ja - du skal markere den app, du ønsker at flytte og tryk på ‘hjertet’ på din fjernbetjening.  
  • Kan jeg slå forældrekontrol til?

    Ja det er muligt.
     
    Dog vær opmærksom på at denne funktion ikke gælder for Google Play og de apps, der downloades på samme måde.

Opsætning

  • Kan jeg kombinere min nuværende tv-boks og Ibox i mit hjem?

    Ja det kan du sagtens. 
  • Kan Ibox sættes op trådløst?

    Ja den vil virke, hvis du kobler den til dit WiFi netværk. 
  • Kan jeg bruge optisk lydkabel?

    Ja det kan du godt.
  • Kan jeg bruge alle typer HDMI kabler?

    Nej.
    Dit HDMI kabel skal være 2.0 certificeret. Brug det, der følger med i emballagen, og hvis du har behov for et længere kabel, skal du være sikker på at det er HDMI 2.0 certificere

Google og Google Play

  • Er det nødvendig at oprette en Google-konto for at bruge boksen?

    Nej det er det ikke, men det er bestemt en stor fordel!


    Hvis du vælger ikke at tilføje din Google-konto kan du selvfølgelig stadig se dine tv-kanaler, benytte alle de digitale funktioner samt tilgå de apps, der er pre-installeret på Ibox. Du vil derimod ikke kunne downloade ekstra apps fra Google Play. 
  • Hvad får jeg ud af at oprette en Google-konto?

    Med en Google-konto får du adgang til Google Play, hvor du kan hente apps af forskellig art – f.eks. streamingtjenester, musik, spil og meget mere.


    Ved at hente alle dine personlige favorit-apps gør du boksen til din egen og får samtidig samlet alt dit indhold ét sted - det er både nemt og smart! 


    Vi vil derfor anbefale, at du får oprettet en Google-konto eller benytter den, du måske allerede har oprettet. 
  • Er det muligt at foretage køb i de apps, jeg downloader?

    Ja, det er det.


    Nogle apps tilbyder køb i appen - f.eks. spil, hvor det er muligt at købe adgang til ekstra baner osv.


    Du skal bare være opmærksom på, at køb og betaling via apps, du har downloadet i Google Play, ikke vil fremgå på din faktura fra os, da disse køb ikke er relateret til Altibox.
  • Kommer dette køb på min regning fra Altibox?

    Nej det gør det ikke.
    Vælger du at tilkøbe noget i f.eks. en spil app, så vil beløbet blive trukket på det kreditkort, som du har tilknyttet din Google konto. 
  • Kan jeg bruge andre apps end Video apps – f.eks. Spotify?

    Ja det kan du godt.
    Når du søger i Google Play, vil alle de apps, der dukker op kunne bruges på din TV boks – gælder f.eks. apps til lyd.
  • Kan jeg se DRTV på boksen?

    Ja det kan du godt.
    Du kan frit downloade DRTV appen i Google Play, og har derefter adgang til indholdet. 
  • Kan jeg sortere de apps, der ligger på TV boksen?

    Ja det kan du godt.
    Marker dine favoritter, ved at placere dig på appen og trykke på ’hjertet’ på fjernbetjeningen, så kommer appen til at ligge først.
  • Den app jeg har downloadet virker ikke?

    Altibox Danmark har ikke noget med dette at gøre.
    Det er den enkelt app udbyder, der er ansvarlig for funktionerne i de enkelte apps virker. Hvis én app ikke kan starte eller afvikle indhold, skal du kontakte app udbyderne, da det er deres ansvar. 
  • Kan jeg se Netflix?

    Ja det kan du godt. Netflix bliver pre-installeret og du kan logge ind med dit abonnement, eller købe et via boksen. 

Øvrigt

  • Kan jeg ombytte min nuværende tv-boks med en Ibox?

    Ja det kan du godt. Du skal blot kontakte vores kundeservice. 

  • Kan jeg købe Ibox'en?

    Nej, det er ikke muligt at købe TV boksen. Ekstra bokse kan lejes for 39,- pr. måned. 
  • Hvilken Android version starter boksen på?

    Boksen kører Android, og vil blive opgraderet løbende.