Ofte stillede spørgsmål angående nyt email-system

Altibox lancerede den 15. november et nyt e-mailsystem, og det skete desværre ikke uden problemer. Vi har allerede rettet flere af disse børnesygdomme, mens nogle kunder stadig oplever visse udfordringer.

Tjek om du kan finde en løsning på den fejl du oplever her.

Spørgsmål

Jeg mangler undermapper efter skiftet til det nye e-mailsystem

Dette kan skyldes, at "Præfiks til IMAP-sti" indeholder "INBOX" i det e-mail-program, du bruger. Hvis dette er tilfældet, skal "INBOX" fjernes fra tekstfeltet, for at du kan se dine undermapper

Sådan gør du:

På iPhone/iPad: Gå til «Indstillinger» -> «Mail» -> «Konti» og vælg den e-mailadresse som det drejer sig om. Tryk så på din egen e-mailadresse. Vælg «Avanceret» nederst. Slet så «INBOX» fra punktet «Præfix til IMAP-vej». Tryk på «Konto» i venstre hjørne, og derefter «OK» i højre hjørne.

På Mac: Klik på «Mail» i hjørnet oppe til venstre. Vælg derefter «Indstillinger». Tryk på «Konti» og vælg «Serverindstillinger». Vælg e-mailadressen der bruges. Vælg så «Avanceret IMAP-Indstillinger». Slet «INBOX» i tekstfeltet «Præfiks til sti» og tryk OK.

I Microsoft Outlook: Luk Outlook. Gå til «Kontrolpanel» på din PC. Vælg punktet «Mail (Microsoft Outlook)». Tryk på «E-mailkontoer… ». Vælg den e-mailadresse som det drejer sig om og tryk derefter på «Rediger». Tryk på «Flere indstillinger» nederst i højre hjørne. Gå til «Avanceret ». Fjern «INBOX» fra punktet «Sti til rodmappe».

Jeg får ikke alle e-mails / e-mails, jeg sletter, kommer tilbage igen

Altibox anbefaler, at den nye e-mail-tjeneste bruges med det, der kaldes IMAP, og ikke POP3-muligheden. Hvis du har opsat et e-mail-program (Outlook eller lignende) med POP3, skal hele opsætningen ikke slettes, men du bør skifte fra pop.altiboxmail.dk til imap.altiboxmail.dk, hvor det er muligt. Skift fra POP3 til IMAP vil i mange tilfælde løse problemet med synkronisering – at du ikke får alle mails eller at mails du sletter dukker op igen.

Se opsætningen for forskellige e-mail-programmer her:

Vejledninger:

Jeg kan ikke sende e-mails

Dette skyldes sandsynligvis at opsætningen kan være forældet (usikker forbindelse/uden kryptering):

Kontroller at følgende indstillinger er sat korrekt op i dit mailprogram:

Indgående IMAP: imap.altiboxmail.dk (993) (SSL)

Indgående POP3: pop.altiboxmail.dk (995) (SSL)

Udgående: smtp.altiboxmail.dk (465) (SSL)

 

Jeg har e-mails, jeg har slettet for længe siden, i min postkasse

Det skyldes formentlig, at du på et tidspunkt har fravalgt «Behold kopi på mail serveren» da du opsatte dit e-mailprogram, som f.eks Outlook. Når du så slettede e-mails, blev de derfor kun slettet i Outlook, og ikke på serveren.

Da vores e-mail-tjeneste for nylig blev overført til en ny operatør, blev alle dine e-mail-beskeder, der lå på vores server, leveret til Outlook - også dem, der var blevet slettet i Outlook, men ikke på serveren.

Det er der desværre ikke noget Altibox kan gøre ved, da vi ikke har overblik over hvilke mails du tidligere har slettet i Outlook eller et lignende program. Den eneste løsning er at markere og "Markere som læst" eller "Slet" disse e-mails igen.

Billede: Eksempel på en indstilling, hvor du ikke har sat kryds i feltet for, at e-mail skal slettes på serveren.

Email

Jeg kan ikke markere flere e-mails på samme tid på webmail

Trin 1: Hold musen over, hvor den røde cirkel er, afkryds for at markere en e-mail.

email1

 

Trin 2: Tryk på ikonet markeret med en rød cirkel for at vælge alle e-mails i din indbakke.

email2

 

Du kan f.eks. markere e-mails som læst eller lægge i skraldespanden. Det er også muligt at 'fravælge' individuelle e-mails, før du gør dette.

Jeg har modtaget en e-mail med en karantænerapport, hvad er det?

Karantænerapport er en del af Cleanmail, som er et postfiltreringssystem, der giver dig mulighed for selv at håndtere sortlistet eller hvidlistet e-mail.

En e-mail sættes automatisk i karantæne af systemet, hvis der er mistanke om, at e-mailen indeholder spam. Rapporten indeholder et link, der forbinder dig direkte til Cleanmail. Her vil du se alle e-mails, der er sat i karantæne, og du kan selv vælge, om du vil frigive beskeden fra karantæne og lægge den i din almindelige indbakke, eller lade den blive.

Du kan finde en gennemgående guide her: Cleanmail Guide

Hvorfor kan jeg ikke sende e-mail til mange mennesker på én gang?

I den nye e-mail-tjeneste kan du ikke:

  • Sende til mere end 50 forskellige modtagere inden for 60 minutter
  • Sende til mere end 200 e-mails inden for 60 minutter

Hvis en af ​​disse grænser overskrides, vil du blive blokeret fra at sende e-mails i 60 minutter. Dette er for at forhindre spam.

Jeg kan ikke sortere mine mapper

Lige nu er det desværre ikke muligt at bestemme, hvordan dine mapper er opbygget. Mapperne vil blive placeret kronologisk efter, hvornår de blev oprettet. Det er noget, vi ønsker at forbedre i fremtiden.

Jeg får fejlmeddelelsen 'Relay access denied'

Du kan ikke længere bruge smtp.altiboxmail.dk uden en gyldig e-mail-konto hos Altibox. Det betyder, at din konto skal være en del af Altibox's e-mail service, og ende med et af domænenavnene tilknyttet os, som f.eks. @altiboxmail.dk.

Jeg bruger Mac, skal jeg godkende et nyt certifikat?

Hvis du bruger Mac OS, skal du klikke på "OK" i en pop op-meddelelse for at acceptere et nyt autorisationscertifikat.

Bemærk at dette ikke gælder ved brug af Altibox's webmail via en Mac.

Webmail

  • Tilgå webmail her

Windows Live Mail understøtter ikke den moderne krypteringstype, der er nødvendig for, at din mailopsætning vil virke med den nye grad af sikkerhed.